MetaPost - substituce promenne mezi btex a etex

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Thu Jul 6 16:08:36 CEST 2000

Alexandr Malusek <malusek at hroch.ujf.cas.cz> writes:

> Mam zacatecnicky dotaz: Potreboval bych, aby se v nasledujicim cyklu
> za promennou "i" ve vyrazu "x_{i}" dosadila jeji ciselna hodnota.
>
> for i=0 upto nx:
>   zz := (i,0);
>   label.bot(btex x_{i} etex, u*zz);
> endfor

Nakonec jsem pouzil workaround, ve kterem napred vygeneruji soubor
inp_labX.mp obsahujici definici pole "picture" elementu. Tento soubor
pak nactu a v cyklu vykresluji picture promenne labX[i]:

  % Define X-labels
  write "picture labX[];" to "inp_labX.mp";
  for k=0 upto nx:
    write "labX[" & decimal(k) & "] := btex $x_{" & decimal(k) & "}$ etex;"
      to "inp_labX.mp";
  endfor;
  write EOF to "inp_labX.mp";
  input inp_labX.mp