Pouzivani hyperref?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Jan 7 13:47:56 CET 2000

> Dobry den,
>
>    pouzivam balik hyperref s pdfTeXem. Narazil jsem na dva problemy:
>
> 1) Vsechny odkazy jsou barevne oznaceny. V manualu je popsano, jak
>    toto obarveni vypnout/zmenit, ale nefunguje to.
>    \usepackage[pdftex=true,colorlinks=false]{hyperref}
>    Po tomto by mely (pokud jsem to dobre pochopil) byt odkazy bez svych
>    ramecku, ale nefunguje to.

Dobry den.
Myslim, ze je to trochu jinak, aspon ja jsem to tak pochopil (a funguje mi
to). Kdyz je colorlinks=false, budou odkazy v rameccich (coz se mne osobne
nelibi). V opacnem pripade ramecky nebudou, ale odkazy budou barevne.
Ja pouzivam \usepackage[dvips,colorlinks,...]{hyperref} a pro tisk na
laserove tiskarne (aby nebyly nektere odkazy svetle sede) pridam volby
linkcolor=black,citecolor=black,urlcolor=black,pagecolor=black.

> 2) Pokud v dokumentu pouzivam \section{}, ..., prida se do pdf dokumentu
>    automaticky osnova dokumentu (bookmarks). Problem je v tom, ze nektere
>    ceske znaky se v osnove neobjevuji. Preklad provazi hlasky:

S cestinou v zalozkach byly problemy, navic je to zavisle na tom, v jakem
operacnim systemu prohlizite vysledny PDF (podle kodovani v danem systemu).
V kazdem je to spatne jinak, nekde vic, nekde min.
Navic nejdou rozumne prenest nektere matematicke vyrazy a pod.
Posledni verze hyperref se snazi co nejvic pomahat a nektere vyrazy vynechava
a dava varovani.
Reseni je nasledujici: Soubor out se rucne upravi a osetri se problematicka
mista. Pak se jako prvni radek do neho doplni \let\WriteBookmarks\relax.
To ma za nasledek, ze pri prekladu ses nevytvari novy out soubor a zmizi
varovani.

>    Package hyperref Warning: Glyph not defined in PD1 encoding,
>    (hyperref)                removing '\textcaron+r' on input line 366.
>
>    Ty chapu. Ale mam nekolik pdf dokumentu, kde jsou prislusna pismena spravne.
>    Predpokladam, ze to bude problem s kodovanim dokumentu/PDF a mozna necim
>    dalsim. Preklad probiha s timto nastavenim:

Problem s diakritikou nyni hyperref asi resi pomoci UNICODu, ale v tom se
bohuzel nevyznam a take nevim, jestli uz to odstranuje vsechny problemy. Je to
jako option v tomto baliku. Problem byl snad take v tom (jak mi kdosi kdysi
vysvetloval), ze Acrobat Reader pouziva pro zobrazeni zalozek svoje ps fonty,
ktere se s nim nainstaluji, a ty proste nektere ceske znaky neobsahuji.
Snad by to mely resit novejsi verze baliku Acrobat. Mozna se ozve nekdo
kompetentnesji, kdo to vysvetli fundovaneji.

Zdravi
       Jaromir Kuben