[VERY-LONG] Bounding boxy opet

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Jan 6 09:06:52 CET 2000

On Thu, 6 Jan 2000, Pavel Janik ml. wrote:

> 3. Podival jsem se do jeho originalni metriky na pismenko A:
>
>        C 65 ; WX 389 ; N A ; B -25 0 334 722 ;
>    vime, ze font opravdu obsahuje pismeno A, jeho bbox je korektni, tedy
>    opsany obdelnik a jeho sirka je o 30 bodu sirsi nez pismeno samo.
>
> 5. Vygeneroval jsem si tfm pomoci afm2tfm a pak tftopl:

> (CHARACTER C A
>    (CHARWD R 0.389)
>    (CHARHT R 0.711)
>    )
>
>    Tady jsem se zarazil podruhe - kde se nam ztratilo onech jedenact bodu
>    (722-711=11)??? A opravdu, kdyz TeXu dam
> [...]

Pavle,

spravne jsi zjistil, ze format tfm ma omezeni a neni schopen ulozit vice
nez 16 rozdilnych vysek (domnivam se, ze jedna z nich navic musi byt
nulova). Program, ktery vyrabi tfm, tedy musi zaokrouhlovat. At uz je to
afm2tfm nebo vptovf, nebo pltotf nebo MF. Posledne tri zminene programy na
to upozorni. Je jedno, zda jsi udelal korekci v programu afm2tfm, nakonec
stejne budes muset napechovat udaje do tfm a ma-li font pismena s vice nez
16 ruznymi vyskami, nemuze byt soucasne vsechno v poradku.

Ten levy presah je take jasny. tfm neobsahuje informace o sirce
boundingboxu ani o jeho relativnim posunuti vzhledem k referencnimu bodu.
tfm obsahuje jen WX, ktery se pocita od referencniho bodu doprava a s
boudingboxem nemusi mit nic spolecneho. Vidime, ze levy okraj precniva o
25 tisicin designsize doleva od referencniho bodu, proto v TeXovem vystupu
bude pismeno A precnivat o tuto velikost doleva a TeX o tom vubec nebude
vedet. Chces-li kreslit boundingboxy kolem pismen, musis to udelat na
urovni PS a vykaslat se, bohuzel, na TeX.

Petr Olsak

PS: Ja obvykle pod polstarem neschovavam zadne knihy.