dve ruske vety

Jan Busa busaj at ccsun.tuke.sk
Mon Feb 28 10:15:06 CET 2000

> Potrebuji napsat zhruba dve ruske vety v jednom dokumentu, ale nemam
> font. Kdysi jsem videl, ze to jde i bez ruskeho fontu, ale nemohu si
> vzpomenout, jak se to delalo. Nevzpomina si nekdo, prosim?
> Dekuji Petr Vrabec.

Vazeny pan kolega,

na Vasu adresu Vam poslem subor rustina.sty, ktory pouzivam pri pisani
rustiny. Su tam definovane fonty a najma znaky, ako napr. makky znak.

Pani Chlebikova pisala o rustine v Zpravodaji, mam taky dojem, ale nemam to
po ruke, ze to bolo Cislo 2/94. Uvadzam pisanie tak, ako si ho pamatam, snad
to budu vsetky dolezite ligatury.

Ya = velke ja         th = \v{c}
ya = ja               ts = c (pozor sovetskij musite pisat sovet\/skij -- asi
yu = ju               kh = ch
sh = \v{s}            x  = ch
shsh = \v{s}\v{c}

Ja pisem napr takto: Dorogaya mama, pishu Tebe pi\mz{}mo.

Pan Olsak vo svojom seriali v casopise PC navrhol, napr. na makky znak
pouzit znak ', ale predtym ho spravit aktivnym.

Ako fonty sa pouzivaju cyrillic fonty, mali by ste ich vo svojej instalacii
najst.

Napr.: wncyr10  = Washington Cyrillic Roman 10 pt
       wncyb10  = Washington Cyrillic BoldFace 10 pt
       wncui10  = Washington Cyrillic Italic
       wncyss10  = Sans Seriff
       wncysc10  = Small Capitals

    Jano Busa