pdftex a obrazky - CCITT komprese

Han The Thanh thanh at informatics.muni.cz
Wed Feb 2 16:48:45 CET 2000

Zdravim,

> [...]
> komprese CCITT Group 4 (faxova komprese) - je podle mych
> vysledku o 20-50 % lepsi, nez PNG.
>
> Ale nedokazu doshanout CCITT kompresi s pdftexem.
>
> Jde to jen pomoci "pdf2ps ... ;ps2pdf ...", to tam sice
> obrazky jsou v CCITT kompresi, ale jsou trochu zmrsene
> fonty.
>
> 1) Minule mi nekdo poradil, at tam vlozim TIF, ze ten tam
> pdftex pouze vklada a nekonvertuje. Ale pokud ten TIF
> udelam pomoci "pnmtotiff -g4", tak pdftex rika, ze tento
> format nezna...
>
> Je to chyba v pdftexu nebo je to nejaky podivny TIF?

Pavel Janik by mel odpovedet na tu otazku :). Nejspis libtiff, ktery pdftex
pouziva pro nacteni tiff obrazku, neumi tento format zpracovavat.

> 2) Kdy bude pdftex umet CCITT kompresi? Nebo kdy bude umet
> cist CCITT Group 4 TIFy?

az "nekdo" to udela, ale nemam ve planu to implementovat v nejake blizke
dobe.

zkousel jsem cestu         tif    -->       ps     -->     pdf
                               (tiff2ps)       (ps2pdf/gs)

vysledek je o neco malo mensi nez puvodni tiff. Pouzil jsem obrazky z libtiff
distribuce, konkretne fax2d.tif a g3test.tif
z CTAN/graphics/tiff/v3.4pics.tar.gz.

Thanh