Jeste rustina

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Dec 1 11:13:06 CET 2000

Jiri Zelinka píše:

> Mam jeste dotaz ohledne rustiny.
>
> Mam starsi navod k pouziti AMS fontu, kde se pise, jak se prepisuji jednotlive
> ruske znaky (napr. 'ts' misto ruskeho 'c', 'kh' jako ruske 'ch' apod). Je tam
> taky napsano, jak psat v azbuce akcentovane znaky (napr. \u\i pro ruske 'j'),
> to ale nefunguje ani v LaTeXu, ani v plainTeXu, ani v AMSTeXu.  a jedine
> reseni, o kterem vim, je pouziti \char. Nevi nekdo, jestli to jde i jinak?
>
> Ing. Antos taky psal, ze staci pouzit cyracc.def aby mohl pouzit font \cyr. Ja
> si ale musim jeste i pak font \cyr definovat (napr \font\cyr=wncyr10). Mel

Pak Vam ale nefunguje \large a pod.

> jsem za to, ze akcenty v azbuce by mel definovat prave soubor cyracc.def,

To taky dela.

> protoze prepisy znaku jsou reseny na urovni ligatur. Nezjistil jsem zadny
> rozdil mezi tim, kdyz cyracc.def pouziju nebo ne. Mozna mam neco spatne
> nainstalovano, i v tom pripade prosim o radu.
>
> Vsechny zdravi
>
> Jiri Zelinka

V dodatku k me odpovedi z tohoto tydne byl zip soubor, ktery obsahoval
vse potrebne pro latex2e, aby fungovaly wncyr a wncyss fonty, tj.
potrebne
fd soubory (font definition), nepatrne upraveny cyracc.def a kompletni
ukazka pouziti. Ligatury i akcenty v tom funguji bez problemu. Musite
nacist
\input cyracc.def a pak dat prikaz \cyracc (asi uvnitr skupiny, abyste
se ho zbavil, az nebudete chtit rustinu). To vse v te ukazce je.
Stahnete si to z archivu konference.
Zdravi
       Jaromir Kuben