obrazek v PDF

Han The Thanh thanh at informatics.muni.cz
Thu Aug 31 12:18:39 CEST 2000

> \pdfximage width 11cm height 13cm {obr
> azek.png}\pdfrefximage\pdflastximage
>
> Ty parametry width a height jsou nepovinne.
>
> Pokud se jedna o vektorovy obrazek, mozna by bylo vhodnejsi jej tam
> vlozit ve formatu .pdf (konverze napr. GhostScriptem). Pokud se jedna
> o fotku, pak .jpg.

mozna by bylo jednodussi pouzit balik graphicx (David Carlisle,
CTAN/macros/plain/graphics). Je treba delat nektere zmeny:

1) prepsat dvips.def na pdftex.def v souborech graphicx.tex a color.tex

2) komentovat nasl. radky v pdfdef.def (plain nezna \paperwidth a
   \paperheight)

   \pdfpageheight\paperheight
   \pdfpagewidth\paperwidth

[mozna to nebude treba v budoucnu, jestli se mi podarit predsvedcit Heiko
zmenit pdftex.def]

Pak muzete vyuzit pohodlne rozhrani, ktere graphicx poskytuje (vcetne
rotace, clipping, barvy atd.) Vas prikad by pak vypadal:

\input graphicx
\includegraphics[width=11cm,height=13cm]{pic.jpg}
\bye

Plna dokumentace je v grfguide.{ps,tex}. graphicx umi to toho opravdu hodne.

Thanh