\addtocontents

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Aug 28 10:30:20 CEST 2000

"Balogh Richard, Ing." píše:

> Dobry den,
>
> nasledujuci priklad z "LaTeX pro zacatecniky" funguje, ale len
> kym sa nepokusim ho rozvinut a odstranim posledne dva komentare.
> Dokonca staci odstranit prvy z nich, aby sa to pokazilo...
>
> \documentclass{article}
> \begin{document}
> \tableofcontents
>
> \section*{Uvod}
> \addcontentsline{toc}{section}{Uvod}
> \addtocontents{toc}{{\itshape (Uvodni slovo: Jan Komoly)}}
>
> %\section{Prva kapitola}
> %\addtocontents{toc}{{\itshape (Uvodni slovo: Ivan Obly)}}

> [...]

Dobry den.
Druhy argument z prikazu \addtocontents se dostane primo do souboru
.toc.
Argumenty prikazu \addcontentsline jsou tam dany jako argumenty prikazu
\contentsline. Podivejte se do vznikleho souboru toc. Tento soubor je
nacitan a zpracovavan tam, kde je prikaz \tableofcontents.
Vas vlozeny text {\itshape (Uvodni slovo: Jan Komoly)} prevede tex do
horizontalniho modu a v tom je volan druhy prikaz \contentsline. A zda
se, ze se mu to nelibi, chce vertikalni mod. To by se musel analyzovat
prikaz \l at section, na ktery se to expanduje.

Pomohlo pridat \par, cimz se prejde do vertkalniho modu, tj.
\addtocontents{toc}{{\itshape (Uvodni slovo: Jan Komoly)}\par}

Plete se mi, ze jsem nekde v Lamportovi (manual k LaTeXu) videl, ze
prikazem \addtocontents se ma pridavat v podstate jen vertikalni
material,
ale ted to nemuzu najit.

Taky funguje \addtocontents{toc}{\hbox{\itshape (Uvodni slovo: Jan
Komoly)}},
ale to se jinak zarazi zleva (mozna lepe).

Zdravi
       Jaromir Kuben