emTeX & uziti postscriptovych fontu

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Aug 10 12:58:33 CEST 2000

On Wed, 9 Aug 2000, Hans Ginzel wrote:

>    Upozornuji jen, ze se jedna o jednoduche zavedne PS fontu. Napriklad
> tak textovy znak jako je paragraf se bude stale tisknout z matematickeho
> CM fontu. Podobne \bullet, \dag, \ddag,...  Je potreba se pomoci
> 	tex testfont
> 	font=ptmr8z
> 	*\table
> 	*\end
> podivat, co vlastne vsechno ten times obsahuje a pridat prislusna
> predefinovani.

Je pravda, ze rada symbolu je v textove verzi a pouziva se v textu, takze
je zbytecne pouzivat pro ne matematicky font. Udelat skutecny matematicky
font je ale mnohem pracnejsi.

>    Bude NTS uz v tomto variabilnejsi? Budou k disposici take symbolicka
> jmena znaku, jako je tomu v PS? Jake bude vnitrni kodovani NTS?

Vnitrni kodovani NTS je UNICODE (pokud jsem vse spravne pochopil) a
symbolicka jmena znaku ma LaTeX2e uz davno. Podivejte se do souboru
*enc.def -- pro bezneho uzivatele moc zajimave nejsou, ale nektera makra
se tak daji naprogramovat bez ohledu na konkretni kodovani fontu. Napr
ceske uvozovky jsou v IL2 jinde nez v T1, ale vhodne napsane makro \uv
funguje v obou kodovanich.

> 					Hans Ginzel

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz