Media change in dvips in one document (fwd)

Hans Ginzel Hans at kolej.mff.cuni.cz
Mon Aug 7 16:37:00 CEST 2000

	Dobry den.

On Mon, 7 Aug 2000, Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wrote:

> V tomto pripade ovsem take musite vyhazet DSC komentare, aby si nejaky
> program nemyslel, ze je to konformni postscript. Zmena media, ktera je
> pred bop, je totiz automaticky pred save. Pak tedy zmena plati az do dalsi
> zmeny nebo do konce souboru. Uvedomte si, jakou katastrofu to muze
> vyvolat, kdyz se nejakym programem prehazi poradi stran. Radeji bych udela
> ruzne DVI (nebo rozdelit na urovni DVI), a nebo vytvorit makra, ktera
> udelaji pri texovani skritp pro awk, sed, perl, php (nebo cokoliv), ktery
> se pouzije pro prevod jednoho PS na jiny s vyhozenymi DSC (pouze s %! na
> [...]

    Jak bych ale ty soubory opet sleval? O to rozdeleni na media se
postara robustni tiskarna s ctyrmi zasobniky. Ja ji to akorat potrebuji
jak. A to musim pred bop. Algoritmus `odsud dal do dalsi zmeny' je presne
to, co potrebuji. Osud dokumentu konci takto:

	dvips file.dvi |perl script.pl >file.ps
	lpr file.ps
	archivuj2tiff file.ps
	rm file.ps

kde script.pl mi dela to, co neumi dvips

	while (<>) {
		if (/^\s*medum\w*\s*$/) {print; $_=undef};
		print $prev_line if defined $prev_line;
		$prev_line=$_
	}
	print $prev_line if defined $prev_line;

neboli prohodi odkaz na medium s predchozim radkem (bop).

   Vytisteny balik (desetitisice stran) na ruznych mediich pokracuje do
obalkovacky, kterou ridim tistenim caroveho kodu. Ta umi jeste pribalit
veci s dalsich zasobniku apod.

   Jak navrhujete toto systemove vyresit u dvips?

   Co je to konformni postscript? Kde je to specifikovano (na Internetu)?
Musim vlastne v definici media psat take ten komentar

	%% BeginFeature: *Paper select ....
		.... <<setpagedevice ....
	%% EndFeature

?  Pro koho (ktere programy) je to dobre? Mel bych v tom scipt.pl jeste
neco odfiltrovavat? Nebo naopak, lze nejakym komentarem varovat ony utilty
pred necim takovym, jako je zmena media? Nebo je potreba je upravit, aby
spravne prenasely/pridavaly/ubraly zmenu media?

   Dvips vklada prvni special jeste za dalsi prikaz, ktery je za bop. Pak
si ale ten .ps nemuzu ani prohlednout, ani spravne vytisknout. Podle
manualu k tiskarne, ten prikaz patri pred bop. Nebo je jeste jina moznost?

	Za odpovedi dekuje

					Hans Ginzel