emTeX & uziti postscriptovych fontu

Vit Zyka;PhD student zyka at cmp.felk.cvut.cz
Mon Aug 7 10:45:04 CEST 2000

Dobry den,

On Mon, 7 Aug 2000, Josef Lopata wrote:

> Vlastnim instalaci TeXu pro DOS (emTeX pana Mattese), presneji receno
>
> problem nastal pri pokusu zobrazit soubor dvi prohlizecem dvips. Na dotaz,
> zda maji byt vygenerovany chybejici fonty, jsem odpovedel ANO, ovsem
> Nic se nevygenerovalo a znovu se objevil dialog, zda generovat prislusne

Mattesuv dvi ovladac zobrazovat PostScriptove fonty neumi (alespon ve
verzi distribuovane kdysi cstugem. Existuji dve cesty -- prima
(p\v r\'\i m\'a): poridit ovladac, ktery to umi (nejcasteji vola
ghostscript k vyrastrovani fontu), napr. xdvi pro Linux, snad yap a dviwin
pro Windows nebo druha: pomoci baliku ps2pk (?) si vyrastrovat pk bitmapy.
Druhou cestu jsem kdysi pokousel, ale nepodarilo se mi ps2pk spravne s
emtexem nainstalovat. Take se na siti daji sehnat jiz predgenerovane
bitmapy pro zakladni fonty, ktere zminujete. Jsou ale jen v zakladni
velikosti.

> fonty. Tak to jde porad dokola, dokud neodpovite NEgenerovat fonty. V tom
> pripade ovsem pri prohlizeni dokumentu dostanete jen zname ctverecky jako
> obrysy pismen.

Fonty se v emtexu standardne generuji jen z metafontovych zdrojaku.

> 1. Postup s exportem do postscriptoveho souboru je mozny pouzit v obecnem
> pripade, ovsem ja bych si rad prohlizel vysazeny text primo v prostredi
> MNU a z neho ho i tiskl pres menu Print.

MNU je konfigurovatelne prostredi a lze jej upravit dle sveho uvazeni.
Konfiguracni soubor mnu.cfg (?) je v adresari MNU, stejne jako mnozstvi
davek, ktere program vola. Obe Vami zminovane polozky ale posledni
dodavana varianta umela.

> Josef Lopata
> Zapadoceska univerzita v Plzni

S pozdravem