LaTeX: cislovani stranek

Josef Tkadlec Josef.Tkadlec at math.feld.cvut.cz
Fri Apr 28 15:03:33 CEST 2000

Jiri Rybicka wrote:

> Podle meho nazoru je nejjednodussi pouzit pocitadlo page, ktere se
> automaticky zvetsuje pri zlomu strany a vypisuje do zahlavi.
> Prikaz
> \setcounter{page}{1}
> nastavi cislo stranky na 1 a vse jinak funguje naprosto normalne.
> Napriklad \cleardoublepage zacne na dalsi lichou stranku.

\cleardoublepage zacne lichou stranku branou od predefinovani,
ne od pocatku (informace o poctu stranek se ztratila). Pokud
budu mit napriklad za sebou 2 tristrankove texty, pak 1. stranka
druheho by v tomto pripade byla povazovana za lichou, i kdyz
ve skutecnosti je suda. Potreboval bych pak prehodit definice
licheho a sudeho zahlavi. Mozna to je TeXnicky schudnejsi.

Nesahat na page a zavest si nejakou localpage mi pripada
prirozenejsi prave proto, ze se nemusi menit definice zahlavi,
definovat vlastni \cleardoublepage (vzhledem k celemu
dokumentu),... Pokud by existovala analogie \AtBeginDocument
(\AtBeginPage), tak by se to udelalo jednoduse.

Josef Tkadlec