Obrazky z AutoCADu

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Fri Apr 28 11:49:40 CEST 2000

paluch at fria.fri.utc.sk (Stanislav Paluch) writes:

> Poradi niekto, akko previest obrazky y AutoCADu do EPS alebo PCX?

AutoCAD neznam, ale podle dotazu soudim, ze volbu Save As EPS
neposkytuje. Stejny problem jsem mel s qcad-em. Rada CADu umi export a
import formatu DXF, nektere umi export i do EPS. Moznosti:

1. Nainstalovat si CAD co umi import DXF (vyprodukovaneho AutoCADem) a
export EPS. Na Webu jsem videl jakysi architektonicky 3D CAD pro
Linux, ktery to umel a za jistych podminek byl free. Bohuzel si
nevzpomenu na jmeno nebo na odkaz, vim jen, ze byl od nemecke firmy a
ze to nebyl arcad.

2. Existuji specializovane konvertory DXF->EPS (pripadne jinych
formatu). Na Webu jsem nasel nekolik, ale jejich ceny byly z hlediska
prilezitostneho uzivatele astronomicke.

3. qcad umi tisk do PS souboru - tipuji, ze AutoCAD to umi take.  Pak
muzete pouzit program "pstoedit" pro konverzi PS -> FIG.  FIG soubor
pak muzete nacist do XFigu (kde se da dale editovat) a vyexportovat do
EPS. V pripade qcad-u jsem pouzil tuto variantu.

psedit i xfig jsou soucasti distribuce SuSE Linux 6.3, predpokladam,
ze nebude problem je na Internetu najit.

4. Jeste je mozne konvertovat PS->EPS pridanim bounding boxu, ale v
pripade qcadu se to nedoporucovalo. V pripade AutoCADu to muze
fungovat OK.

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR