metapost - problem v label(btex ... etex....)

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Apr 17 13:36:01 CEST 2000

Roman Porizka píše:

> Dobry den,
> mam takovy problemek. Jsem nucen malovat obrazky v metapostu a k dokonalosti
> tomu chybi takova malickost. Pokud totiz napisu napr.
>
>                 label(btex $\alpha$ etex, z4);
>
> nezobrazi se vubec nic. U
>
>                 label(btex $ax$ etex, z4);
>
> se zobrazi ax, ale neni to psano v matematickem rezimu (cili kurzivou), ale
> normalne. Mam takovy pocit, ze je to problem me instalace TeXu, ktera je
> teTeX 1.0.6 + pocesteni.
>
> Vim, ze bych mohl ty popisky nahrazovat pomoci psfrag primo v LaTeXu a take
> [...]

Dobry den.
Obavam se, ze vzhledem k tomu, jak jste problem popsal, se rozumne
odpovedi
ci dokonce rady tezko dockate, to by musel byt odpovidajici kouzelnik.

1. Pisete, ze se nezobrazi nic. Ale pri jakem prohlizeni? A jak byl
vysledny
   vystup z metapostu dale zpracovan, byl nejak zaclenen do texu, pak
popr.
   preveden pomoci dvips do postscriptu, nebo co?
   Nebo prohlizite primo vystup z metapostu? Pak mozna chybi prikaz
   prologues:=1;, ktery zajisti, ze se vytvari encapsulated postscript,
   ktery lze primo prohlizet. Na to by tak jeste popisovany problem
nejspis
   vypadal (alfa se ve fontu nenasla, cmmi fonty se pro ax necim
nahradily).

2. Metapost si vola pro vysazeni obsahu label tex (plus nekolik dalsich
   pomocnych programu). Je treba zjistit, zda toto vse probehne spravne.
   Nejak asi ano, protoze kdyz metapost nenajde ocekavany soubor se
zpracovanymi
   label, zhavaruje. Ale o tom take nic nepisete. Podivejte se do
dokumentace
   k metapostu, jak to pracuje (viz tez obsah souboru makempx).
   Zkuste si najit soubor makempx, zkopirujte ho do aktualniho adresare
   naeditujte tak, aby se nemazaly pomocne soubory vznikle pri prekladu
texem
   a pod. Z nich pak lze vycist, co se deje.

To vse tady uz bylo mnohokrat probirano, zkuste se podivat do archivu
konference.
Zdravi
        Jaromir Kuben