Zamena retezcu v PDF

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Apr 12 16:47:43 CEST 2000

On Wed, 12 Apr 2000 t_holenda at advis.cz wrote:

> Dobry den,
> existuje nejaky (pokud mozno free a na Unixu) software, ktery by umel
> nahradit v  PDF dokumentu jeden retezec druhym? A pokud mozno ne klikanim
> mysi, ale aby se to dalo spoustet z davky?

Existuji nejake javovske baliky, odkazy jsou na www.cstug.cz (ale
nezkousel jsem je). Pokud chcete vymenovat retezce ve vysazenem textu, pak
si musite uvedomit, ze slova nebudou nikde dostupna jako slova, ale jako
skupiny pismen, mezi nimiz jsou obcas kerningy. Pokud mate font pocesteny
pomoci VF, pak v retezcich nejsou ceska/slovenska pismena, ale
neakcentovana pismena a pomoci operatoru pro posun jsou samostatne pridany
akcenty. Hledani takovych slov a jejich nahrada neni jednoducha (zvlast
kdyz kerningy zavisi na zvolenem fontu). Krome toho muze font byt vlozen
castecne (Embedded Subset), takze takovy program potrebuje dosti velkou
inteligenci a v nahrazenem retezci lze pouzit jen ty znaky, ktere jsou ve
vlozene podmnozine.

> 				Diky za pripadne odpovedi
> 						Tomas Holenda

Zdenek Wagner