Expanze pri zapisu do souboru

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Apr 7 14:53:16 CEST 2000

On Fri, 7 Apr 2000, Tomas Hala wrote:

> Diky za rady.
>
> potrebuji. Naopak prikaz \protect se sam vlozil do
> souboru pred zminene posloupnosti. Je fakt, ze jsem se nedival do
> \TeXbulletinu.
>
> Ale varianta \let\neco\relax se ukazala jako schudna. Funguje ve vsech
> pripadech az na jeden, a to kdyz makro, ktere chci takto upravit, obsahuje
> ve svem nazvu znak ceske abecedy (priklad: \az (s hackem nad zet,
> jsem v LaTeXu 2e). To se expanduje na \a z (\a mezera z s hackem).

To je nejspis problem s kategoriemi, asi znak ceske abecedy nema ve
vhodnem okamziku kategorii 11 a TeX pak predpoklada, ze makro musi byt
nasledovano prislusnym ceskym znakem. Pri zapisu do souboru pomoci \write
se pak za ridici sekvence automaticky vklada mezera. Pri cteni se ta
mezera stejne ignoruje, takze nevadi. Presto nedoporucuji pouzivani
ceskych znaku ve jmenech maker, muze to pri prenosech na jine pocitace
zpusobovat ruzne problemy.

> Nevite o nejakem reseni (jinem nez predefinovat makro)?
>
> Diky,
> Tomas Hala

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz