Jeste o CSLatex z TeX Live

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri Sep 17 14:05:33 CEST 1999

On Fri, 17 Sep 1999, Milan Tichy wrote:

> Tak po pravde receno, mam v tom vsem ted uplny zmatek. Mohl by prosim
> nekdo objasnit jak to doopravdy funguje? Stacil by prip. i nejaky odkaz na
> web.

Pouzijte csplain a budete techto zmatku usetren.

Pokud ma nekdo chut znovu vysvetlovat souvislosti ruznych (cs)LaTeXu,
necht tak ucini. Me uz to nebavi. Meli by tak ucinit ti, kteri ten
(cs)LaTeX dovedli to toho stavu, ve kterem je. Napriklad ja jsem byl vzdy
proti tomu, aby CSLaTeX explicitne vyzadoval \usepackage{czech} jen proto,
aby to zacalo zpracovavat ceske znaky. Podle ohlasu ze vsech stran soudim,
ze tento forek zpusobil nekolik bezesnych noci mnoha novopecenym
LaTeXistum.  Ti totiz nejprve zacinaji patrat po chybejicich fontech, pak
instaluji a odinstalovavaji kde co, pak konvertuji svuj vstupni soubor do
tisice ruznych kodovani a pak to vzdaji, pripadne se spokoji se suchym
konstatovanim "cslatex nefunguje" na tomto listu.

Prectete si "Prvni setkani s Texem" a "Putovani pismene \v{r} z klavesy
na papir". Obe veci jsou k dostani na me strance nekde na konci odstavce
"Articles" na http://math.feld.cvut.cz/olsak/

Pridejte k tomu jeste text "Proc nerad pouzivam LaTeX" z teze WWW stranky.

Petr Olsak