tisk obalek - podruhe

Vit Zyka;phd student zyka at cmp.felk.cvut.cz
Thu Sep 9 15:57:11 CEST 1999

> dvips sice neco v tom smyslu napise, ale PS vyrobi. Ve sve uprave se
> snazite do PS souboru vlozip prikaz 7x5, ale takovy prikaz zadny RIP
> nezna.

Ano, je to pravda. Dokonce je treba si dat pozor, ze definice standardnich
formatu (rada A, B, C, napr. A3) jsou definovany v inicializacnim souboru
Ghostscriptu, ale bezne PostScriptove RIPy je neznaji. Takze napriklad
radek v config.ps
----
@ A3 297mm 420mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: A3
@+ %%BeginPaperSize: A3
@+ a3
@+ %%EndPaperSize
----
se mne jevi (kdyztak me opravte) uzce vazany na GS. Takovy
,,device dependent`` PostScript si osobne nepreji, aby dvips generoval.
Ja to resim tak, ze mam prikaz na patricnem radku zakomentovan:
----
@+ %% a3
----

Jinak pokud zvolite nestandardni format volbou -T, je dobre mit v
config.ps uveden format nulovych rozmeru:
----
@ non-standard 0mm 0mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: non-standard
----
jinak dvips pocita s rozmerem za -T, ale do PS vlozi defaultnim rozmer,
A4 nebo letter, ted nevim. Pokud mate takto nastaveny konfiguracni soubor,
stale dvips nenastavi spravne (tedy dle volby -T) medium-pouze tam
nevlozi to defaultni. Proto ja kdyz tisknu na nasem plotru HP 755
dokumenty ruznych velikostech, vzdy v PostScriptu reknu, presne rozmery
media. V config.ps mam napr.:
----
@ A0ploter 840mm 1188mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: A0ploter
@+ %%BeginPaperSize: A0
@+ << /PageSize [2384 3370] >> setpagedevice
@+ %%EndPaperSize
----
a dvips volam
----
dvips -t A0ploter soubor
----

Nevim, zda to je nejlepsi reseni, ale takto tiskarna tiskne tam, kam ma.
Snad to pomuze i k tisku obalek.

Dotazovane rozmeru americkych papiru:
@ letter 8.5in 11in
@ legal 8.5in 14in