Re: Optické vyrovnání sazby v TeXu?

Petr Mach mach-petr at telecom.cz
Sat Sep 4 19:54:36 CEST 1999

From:           	"Matej Cepl" <CeplM at SEZNAM.CZ>
Subject:        	Optické vyrovnání sazby v TeXu?

> dostal se mi do ruky propaga ní materiál od Amos  (Adobe noviny,
>  .~2/99) na nov  Adobe InDesign (kter  mimochodem podporuje
> "více ádkov  analyzátor", co  nápadn  p ipomíná TeXov  algoritmus
> na zalamování  ádk ) a tam jsem nalezl funkci, která m  docela
> zaujala. Ocituji:
>
>     Optické vyrovnávání sazby
>     ------------------------------
>
>     Jinou unikátní vlastností je optické vyrovnání sazby. Sazba
>     p sobí na pohled daleko lépe a vyrovnan ji, jsou.li  opticky
>     sv tlej í znaky, jako nap . uvozovky, te ka nebo rozd lovací
> [...]

Nevim jestli chapu presne na co se ptate, protoze nemam
diakritiku a bez ni je vas text dost necitelny, ale mam dojem,
ze se ptate na vec ktera je popsana v TeXbooku naruby na
strane 213 pod pojmem "vysici interpunkce".

Nedavno jsem si vytisknul prirucku pro sazbu diplomovych
praci, kterou jsem nalezl na serveru Pedagogicke fakulty
v Ceskych Budejovicich. Byl tam soubor pravidla.prn o kterem
autor psal, ze je vytisten pomoci ovladace tiskárny
HP LaserJet 4/4M Plus PS z aplikace Corel Ventura 7.0.
a tam byl zminovany efekt taky pouzit. Tolik k te
"unikatni vlastnosti".  V TeXu i Venture se vystrkavaji znamenka
na leve i prave strane odstavce.

Petr Mach