Zpevnik

Petr Bazant bazant at ktf.cuni.cz
Fri Oct 29 16:28:19 CEST 1999

Jan Beran wrote:

>  2. akord mam definovan:
>  \def\akord#1{\lower-1em\hbox to0pt{$#1$\hss}}
>  takto jsou akordy zapsany uvnitr textu a plainTeX mi je vyzdvihuje nad
> text. Jak ale zabranit prekryvani akordu, kdyz mezi nimi napr. neni
> zadny text?

Tak si  treba udelejte makra dve a vkladejte takove akordy
vedle sebe do toho \hboxu s nulovou delkou.
\def\bakord{\lower-1em\hbox to0pt\bgroup$}
\def\eakord{$\hss\egroup}

text pisne \bakord spousta akordu \eakord a zase text pisne

Ale pozor na pravy okraj sazby, ten to bude prelezat, a neudela
vam to mezeru v textu. To by jste musel mit jeste jedno
makro, kde by se to nevkladalo do \hboxu s nulovou
delkou ale nechavala by se jeho prirozena delka, a pak
pouzivat jedno z nich dle okolnosti.

--pb--