Velikost textu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Oct 4 15:14:31 CEST 1999

> Tuto pasaz bych jeste take zvladl nebo spise jsem to tak resil, ale zda se mi to
> tak trochu neciste. Me v tuto chvili jde predevsim o tu matematiku, takze
> chtelo-li by se Vam jeste odpovidat, tak budu jen rad.
>
> 	Dekuji.
>
> 		Petr Kucera

Nezapomente ale, ze tohle opravdu nestaci (zvlast pokud by zakladni velikost
byla 20pt, jak jste psal). Minimalne by se mel menit \baselineskip a
\lineskip.

Definovani matematickych fontu v plainu je popsano v TBN. Pokud ho nemate
(a nechcete kupovat, ale to doporucuji), je mozne si PDF formu stahnout
napr. z ftp.fi.muni.cz/pub/tex/local/cstug/olsak/tbn.

Pokud chcete pouzit jine fonty nez cmr/csr (a ve vetsi velikosti) a zajimate
se o velikost matematiky, zrejme ji chcete sazet. Pak je ale otazka, jake
matematicke fonty se hodi k Vasim textovym fontum. Fonty cmr to mozna nebudou
(jsou pomerne tenke a hodi se prave k cmr/csr). Moc moznosti nemate. Pokud
vim, existuji dve sady specialnich matematickych fontu pro tex - Math Timesy
a Lucida Math. Oboje jsou postscriptove a hlavne komercni (a ne moc levne).
Popis pro pouziti v latexu je soucasti PSNFSS - pravdepodobne takovy adresar
ve Vasi instalaci najdete. K Timesum lze pouzit volne fonty tusim Beelek, ale
ty samozrejme nepokryvaji cele Math Timesy (tucne atd.).

Taky je jeste mozne pouzit fonty Concrete (pro latex styly concrete, beton,
concmath aj.). I ty jsou ale s necim sladene - Knuthovymi ccr.

Zrejme Vam tedy nezbude nez pro matematiku pouzit cmr fonty.
Tohle vse je myslim dopredu dobre zvazit, aby vysledek odpovidal vynalozene
namaze. Rozhodujici samozrejme je, co vlastne chcete v uvedene velikosti
sazet.

Take se muzete podivat na baliky seminar a foiltex, ktere jsou urceny
pro pripravu slidu a pouzivaji vetsi pisma. Je to pro latex. Vas by mohly
zajimat zejmena soubory foil17.clo az foil30.clo a fltfonts.def, kde jsou
definovany vetsi velikosti.

Zdravi
        Jaromir Kuben