Velke obrazky v postscriptu

Pavel Franc pfranc at retia.cz
Mon Oct 25 08:02:29 CEST 1999

Dobrý den,

snažím se vysázet text, ve kterém je větší množství obrázků. Aby byla
zachována jejich kvalita i při tisku, mám je uloženy ve velkém rozlišení
(pro 600 dpi). Jedná se o poměrně jednoduché černobílé obrázky, průměrná
velikost bitmapy je cca 1000x1000 bodů, v gifu má každý z nich pár desítek
kilobytů. Až potud ok.

Abych mohl obrázky vložit do postscriptového výstupu TeXu, převedl jsem
gify do Encapsulated Postscript pomocí Gimpu. Tady už to začíná být dost
nechutné, každý obrázek má několik megabytů, což je vzhledem k charakteru
ps souboru pochopitelné.

Asi nemusím popisovat, co se děje při spuštění dvips, který do výsledného
postscriptu vkládá všech padesát obrázků. Zjistil jsem sice, že obrázek
lze zkomprimovat (např. gzip), ale to problém neřeší -- dvips ho při
vytváření ps zase rozbalí.

Lze mít v ps souboru místo obrázků jen odkazy na jejich ps soubory, které
by se vkládaly až při zpracovávání postscriptu (při zobrazování gsview
nebo při tisku)? Nebo se dá obrázek do ps souboru uložit v nějaké
rozumnější podobě, např. v jiném formátu nebo zkomprimovaný?

                                              Děkuji a zdravím
                                                 Pavel Franc

Pavel Franc, Retia, a.s., mailto:pfranc at retia.cz   / \ |/
Prazska 341, 53002 Pardubice, tel. 040/68 52 231  ( @// \