CS v Redhat 6.1

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Mon Oct 11 18:19:24 CEST 1999

On Thu, 7 Oct 1999, Jiri Krticka wrote:

> s cestinou pod Linuxem mne vzdy pomohl balicek XKB-czsk-forcedIM-0.04.tar.gz
> z ftp.fi.muni.cz:/pub/localization/linux/X11 , je to dost mozna zbytecne
> instalovat to cele znovu, ale mne to vzdy pomohlo. Musite spustit
> instalacni skript a pak zmenit par veci podle README.
>
> S pozdravem
>
> Jiri Krticka

Chcel by som kratko zhrnut riesenie problemu cestiny a slovenciny v Redhat
Mandrake 6.1, co ma byt Linux zvlast vhodny pre Pentia.

Ak Vam podobne ako mne nebudu uplne bezat nase rodne jazyky napriek tomu, ze
ste v kazdom kroku instalacie ich vsade vnucovali, trebe urobit 2 kroky.

1. Vytvorit subor /etc/sysconfig/i18n a do neho napisat riadok

LC_ALL=sk_SK  alebo cz_CZ

2. Nepracovat v okne zvanom Konzole, ktore dokonale odolava vsetkym snaham o
poslovencenie, ale v okne Terminal. Vtip je v tom, ze kedze sa zacina na T, v
prislusnom rolovacom okne  je az niekde pod monitorom. Ukaze sa, az sa
panel poriadne zmensi.

Potom uz mozte zacat instalovat CsTex.

Balik vyssie uvedeny kolegom, zda sa, ze funguje len pre Redhat 5.x. Stav
suboru i18n sa ukaze po prikaze locale, ktory mi povodne ukazoval same
POSIX, co bolo zle.

Dufam, ze aspon niekom usetrim niekolkodnove lamanie hlavy, ktore som teraz
zazil.

Zdravi

Anton Surda