Typografie \ldots ...

Karel Horak l.209 205 HORAKK at MATH.CAS.CZ
Wed Nov 24 08:55:48 CET 1999

Dobre dopoledne,

> Chci se zeptat, jestli se mezi slovem a nasedujicimi tremi teckami dela
> tvrda mezera a zda-li tri tecky nahrazuji na konci vety jednu tecku.
>
> Dekuji, Petr Felzmann.

podle mych chabych zkusenosti se obvykle zadna mezera nedela (je vsak
treba delat tzv. elipsu, tj. dobre "prostrkane" tecky, ktere jsou
obvykle v typograficky hodnotnych pismech dostupne jako samostatny
znak [ellipsis...], anebo se samostatne kernuji jako v csfontech).
Mezera se dela jen vyjimecne, je-li z kontextu jasne, ze tri tecky
maji nahradit treba prave jedno slovo v nejakem vyctu, ktery pak
pokracuje, a jiste by se daly vymyslet i dalsi vyjimky... Na konci
vety s tremi teckami uz tecku nedelame (nekdy se ale dela v
matematickem modu snad proto, aby se oddelily tri tecky jako soucast
vzorce od bezne interpunkce, nevim, ma-li to tak byt).

Srdecne zdravi
Karel Horak