offtopic: Francouzstina, TeX, Emacs

David Kuzela kuzela at mbox.vol.cz
Sat Nov 6 15:14:24 CET 1999

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV pise:
> Ja jsem vysazel nekolik francouzskych knih, neco kdysi davno v DOSu,
> novejsi v OS/2. Text mi autori napsali francouzskym Wordem, to se
> vyexportovalo jako obycejny textovy soubor, znaky \c c, \`e a podobne jsem
> z puvodniho kodovani nahradil odpovidajicimi TeXovymi sekvencemi pomoci
> Search/Replace (tehdy jsem jeste neznal sed), vzory francouzskeho deleni
> jsou na CTAN (staci si je stahnout a vygenerovat novy format) a pak uz
> jsem jen doplnil makra pr nadpisy, kurzivu apod. Pokud musite napsat text
> sam a nelibi se Vam psani \c c, pak piste treba \v{c}, coz mate na ceske
> [...]

Pokud je to delsi text a chcete-li psane znaky videt hned (spravne) doporu-
cuji pouzit (man consolechars) iso latin1 fonty, a is-latin1 keymapu. Pokud
by vam jeji rozlozeni nevyhovovalo, upravy jsou pomerne trivialni (man
keymaps - ma asi 5 stranek). Posledni moznosti je pouzit rozumny editor,
ktery umoznuje klavesy premapovavat.

--
                                   David Kuzela