offtopic: Francouzstina, TeX, Emacs

Josef Krob jokr at phil.muni.cz
Thu Nov 4 15:14:19 CET 1999

Dne 4 Nov 99, v 15:55, Petr Danecek napsal(a):

> Dobry den,
>
> Omlouvam se za otazku nesouvisejici s tematem konference.
>
> Potreboval bych v Emacsech napsat a v TeXu vysazet francouzsky text,
> to cele pod Linuxem. Vsechna HOWTO na dane tema, ktera jsem nasel, jsou
> jenom ve francouzstine.
>
> Nema nekdo s Francouztinou pod Linuxem zkusenosti?
>
> S diky, pozdravem a omluvou ;-)
>  Petr Danecek

Presne nechapu v cem je problem pokud jde o sazbu francouzskeho textu.
1. Akcenty - to spravi par maker povesenych na klavesove zkratky, nebude
jich asi vic nez deset (cedille - \c c, accent sc. nad u, i o - \^u, a
accent grave nad a, e, u - \`a, accent aigu se nepocita - to je jako v
cestine, nad velkymi pismeny akcenty nejsou nutne)
2. Deleni slov - zalezi asi na pouzite distribuci, pri web2c neni problem

P.S. Aspon tak to funguje pod WinNT :-)))
Zdravi
jokr at phil.muni.cz | http://www.phil.muni.cz/~jokr
MIME OK | ICQ 28062964 | tel.: +420 (0)5 41121163