Zpevnik

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue Nov 2 10:26:48 CET 1999

> Dobry den, preji,
>
> po delsi dobe jsem tu zase se dvema problemy se svym zpevnikem.
> Doufam, ze to nejsou otravne trivialni problemy, ktere se clovek
>docte(kdyby nebyl linej) na pate strance kazde TeXove literatury a na
>druhou stranu doufam, ze to je resitelne.

> 1. cisluji sloky pomoci counteru:
> \newcount\slokanum

> da se pri tomto zpusoby odkazovat na nejake predchozi cislo(5.=1.),
>nebo se to musi delat nejak jinak?

Myslite tym, ze ked v  sloke 5.1 napisete \label{taborak} a potom neskor
\ref{taborak} tak sa Vam napise 5.1?

> 2. akord mam definovan:
> \def\akord#1{\lower-1em\hbox to0pt{$#1$\hss}}
> takto jsou akordy zapsany uvnitr textu a plainTeX mi je vyzdvihuje nad
>text. Jak ale zabranit prekryvani akordu, kdyz mezi nimi napr. neni
>zadny text?

\def\akorda#1{\lower-1em\hbox to0pt{$#1$\hss}}
\def\akord#1{\akorda{#1}\futurelet\c\b}

\def\b{\ifx\akord\c\quad\fi}

text\akord{?}\akord{?}text

Medzi tymito dvomi akordami budete mat medzeru velkosti \quad

Srdecne zdravi

Anton Surda