matematicky zapis a deleni na konci radku

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Mon May 31 16:18:15 CEST 1999

On Mon, 31 May 1999, Spacek Michal wrote:

> Chtel bych se zeptat na nekolik veci ohledne matematickych vzorcu v latexu
> 1)Napsal jsem zapis ....text $x\in<a,b>$ text ... a tex mi to rozdelil
>   nasledujicim zpusobem:x '\in' < na jeden radek a zbytek na druhy radek
>   Jak zajistim, aby cely vzorec byl na jednom radku???
Chcete-li, aby se urcity usek textu nedelil, uzavrete jej do boxu:
\hbox{$x\in...$}

Druha vec, ktera se mi na tom zapisu nelibi, je pouzivani znaku "<" a ">"
misto uhlovych zavorek. Ono to pri zbeznem pohledu nevadi, ale je potreba
si uvedomit, ze kazdy mat. symbol ma svou kategorii, ktera URCUJE
MEZEROVANI! Symbol "<" je binarni operator, ma tedy jinou funkci nez
odpovidajici "\langle" (leva uhlova zavorka), tudiz je i vhodnym mistem
pro radkovy zlom atd. Piste tedy \langle a,b\rangle, nikoliv <a,b>.

> 2)Nevim ja zapsat limitu (napr x blizici se nekonecnu) do normalniho
>   radku, a to tak aby to x bl.se nekonecnu bylo pod limitou.
>   Lze to vyresit $$lim....$$ - ale to je na samostatnem radku a moc se mi
>   to nelibi.
Zkuste $\lim\limits_{x\rightarrow\infty}...$

> Dekuji Michal Spacek

J. Rybicka.