cestina v metapostu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon May 24 14:44:44 CEST 1999

On Thu, 20 May 1999, Leo Hadacz wrote:

> Zdravim,
>
> zacinam pouzivat MetaPost a potreboval bych v nem delat popisky s ceskymi
> znaky. Napr. bych chtel napsat retezec ,,muž(velký)``, ale vysledek vypada
> asi jako ,,mu (v elk )``. Nevite nekdo, v cem je problem?
>
> Mam napr. nasledujici zdrojak (n.mp):

> verbatimtex %&latex
> \documentclass{article}
> \usepackage[latin2]{inputenc}
> \usepackage{czech}
> \begin{document}
> etex
>

> prologues:=1;
>
> beginfig(1);
> [...]

Dobry den,

zda se mi, ze tento vystupni soubor n.1 je naprosto v poradku a
akcentovane znaky podle ISO8859-2 obsahuje. Tim padem bych asi vyloucil,
ze vina je na strane METAPOSTu. Osobne METAPOST nepouzivam, takze nemohu
rici nic podrobnejsiho.

Pokud jsem k tomuto souboru pripojil \uv{dowload} fontu csr10, pak
PostScriptovy RIP zobrazil vsechna pismena bez problemu:

t1ascii csr10.pfb csr10.pfa
cat csr10.pfa n.1 > pokus.ps
gs pokus.ps

Petr Olsak