cestina v metapostu

Mgr. Libor Dvorak dvorak at ugn.cas.cz
Thu May 20 17:35:51 CEST 1999

> Zdravim,
>
> zacinam pouzivat MetaPost a potreboval bych v nem delat popisky s
> ceskymi znaky. Napr. bych chtel napsat retezec ,,mu (velk )``, ale
> vysledek vypada asi jako ,,mu (v elk )``. Nevite nekdo, v cem je
> problem?

Ja s cestinou v popiskach problemy nemam, pricemz pouzivam
v principu stejny postup jako Vy (az na to, ze mam kodovani
Kamenickych) a 'sedmibitovou' verzi METAPOSTU. Jelikoz
veskery material mezi btex etex (pripadne verbatimtex etex)
je beze zmeny prepsan do pomocneho souboru, ktery je pak
zpracovavan TeXem (pripadne s nejakym formatem), muze
byt uzke misto zde. Ja k prekladu pouzivam csLaTeX (jen
pro urcitost, stale jeste jedu na muzealni trojkombinaci
DOS/emTeX/MNU, takze pojem csLaTeX je treba chapat
v danem kontextu). Dalsim problemovym krokem muze
byt konverze pomoci dvipsu - vim, ze jsem mel nejake
problemy pri konverzi pomoci MNU, takze konvertuji
z prikazoveho radku pomoci
           dvidrv dvips32 <jmeno .dvi souboru>
Z hlediska vysledneho efektu vse funguje bajecne.

                                                             L.D.