problem s \ifx

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri May 7 13:40:04 CEST 1999

On Fri, 7 May 1999, Hynek Sladky wrote:

> [...]
> \else \pdfoutput=1\fi
>
> Tato konstrukce probehne bez chyby v TeXu. Pri prekladu v
> pdfTeXu vypise chybovou hlasku:
> ! Incomplete \ifx; all text was ignored after line 5.
> <inserted text>
>                 \fi
> <to be read again>
>                    \newcount
> l.7 \newcount
>              \pdfoutput
>
> Pokud odstranim makro \newcount, TeX chybu nezahlasi, ale
> nenadefinuje to counter \pdfoutput.
>
> Muzete mi, prosim, nekdo vysvetlit, kde delam chybu?

To je tim, ze \newcount je \outer, takze ho TeX neumi preskocit v podmince
\if. Pomohlo by (pokud se nemylim), kdybyste si nadefinoval vlastni makro,
v nemz bude prislusny \newcount, a v podmince toto makro zavolal. Jsou i
jine triky, jak toho dosahnout, ale ty jsou pro lidske chapani krkolomne a
z hlavy bych to nevytvoril, jen si matne pamatuji, ze jsem na radu vetsich
expertu nekam pripisoval \let\fi=\fi a podobne.

> Dekuji, Hynek Sladky.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/