jak zarovnat nadpis doleva ?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon May 3 14:16:05 CEST 1999

> Zdravim,
> Mam dva asi zacatecnicke problemy :
> Jiz nejakou chvili se trapim s tim jak premluvit /maketitle aby zarovnal
> nadpis a autory doleva.
> Dalsi vec se kterou si vubec nevim rady je jak zmenit font u titulku
> "References", ktery byl vytvoren spolu se seznamem literatury prikazem
> \bibliography{cosi.bib} ?
>
> Dekuji za jakekoliv nasmerovani kde  a jak by se to dalo resit.
> S pozdravem
> J. Marik
>
> ps : To formatovani jsem si nevymyslel ja, ale nejakej vydavatel
> [...]

Nejlepsi asi bude najit prislusne definice, prekopirovat je do Vaseho
souboru a upravit je. Protoze je v nich pouzit @ jako pismeno, je treba
celou tuto cast uzavrit mezi \makeatletter a \makeatother.

Pokud pouzivate napr. styl article, najdete v article.cls {pro latex2e,
jinak v article.sty):

\if at titlepage
\newcommand\maketitle{\begin{titlepage}%
atd.
\fi

Zmente okoli center na flushright a v tabular {c} na {l}.
Pokud pouzivate volbu titlepage, melo by stacit prekopirovat jen cast mezi
\if at titlepage a \else.

Podobne najdete definici okoli thebibliography:

\newenvironment{thebibliography}[1]
     {\section*{\refname
atd.

Pred \refname doplnte potrebne zmeny pisma. Popr. muzete zmenit i \section*
na neco jineho - \chapter*, \subsection* a pod.

Samozrejme \newcommand resp. \newenvironment je treba zmenit na \renewcommand
resp. \renewenvironment.

Zdravi
         Jaromir Kuben