Dvousloupcova sazba v plainu

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Fri May 7 15:24:43 CEST 1999

On Fri, 7 May 1999, Michal Kvasnihka wrote:

> [...]
> prechazet mezi jednim a dvema sloupci a zaroven obcas
> dvousloupcova sazba zahrnuje nekolik stran.
>
> Makro eplainu mi nevyhovuje, protoze prilis nefunguje:
> - nektere sloupce nejsou vyrovnane -- nedosahuji \vsize
> - nektere presahuji -- co je mnohem horsi
> - obcas ztrati cast textu za strankovym zlomem (nejhorsi)
>
> Podle Olsaka jsem se pokusil naprogramovat vlastni makro,
> ale v zasade trpi stejnymi problemy.
>
> Nevite nekdo o necem lepsim (skutecne funkcnim)?
> (A byl by nekdo chytry ochotny prohlednout moje makro
> a rict mi, proc se v nekterych mistech chova tak, jak se chova?)

So svojim makrom som uplne spokojny, akurat inserty cez dva stlpce musim
vkladat na uz predchadzajucej strane niekde  medzi dva odstavce. Takze
pri ich
vkladani treba postupovat od strany k strane. Stlpcove inserty nerobia
ziadne problemy, pretoze jednotlive stlpce sa beru ako strany, takze
inserty sa poukladaju same, ako to pozname z beznej prace. Taktiez pri
skonceni dvojstlpcovej sadzby zarovnavam stlpce rucne, lebo vacsinou mam
taky komplikovany text, ze sa to automatizovat da len velmi tazko.

Stlpcove
inserty vsak treba vkladet do boxov, ktorych  vyska je celociselnym
nasobkom vzdialenosti medzi riadkami, aby riadky v stlpcoch isli
proti sebe.

Dlzka strany sa musi samozrejme presne vypocitat, aby ju riadky uplne
vyplnili. Potom vsak vznikaju problemy ak sa prejde od \tenpoint k
\ninepoint a cely stlpec je sadzany drobnym pismom bez nejakych pruznych
medzier.

Tiez som cerpal inspiraciu z e-texu, coskoro som ale zistil, ze je to
nevyhovujuce riesenie.

Ak Vas uvedene nedostatky neodradzuju, mozem Vam svoj subor poslat.

Zdravi

Anton Surda