epsf + pdfTeX

Jiri Osoba osoba at jablotron.cz
Fri Mar 26 13:31:13 CET 1999

On 26 Mar 99, at 13:17, Standa Hledik wrote:

> Dobry den,
>
> mam texty psane v plainu, v nich pouzivam textove pismo Times a matematika
> je v CM. Obrazky v EPS formatu vkladam pomoci maker epsf. Chtel bych z
> nich vyrobit PDF soubory. Pokud pouziji GS (mam verzi 4.03) pro konverzi
> PS -> PDF, matematika vypada pri prohlizeni zretelne hure nez textove
> fonty. Proto chci pouzit pdfTeX, ale nevim, jak nalozit s obrazky --
> nechci je konvertovat na bitmapy. Muzete mi nekdo poradit?

Pouzijte GhostScript na konverzi EPS->PDF (na
ftp://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/cstug/osoba je k dispozici kratky
programek pro DOS).

Obrazky do pdfTeXu se vkladaji pomoci primitivu \pdfimage, ktery ma
nasledujici syntaxi:

kde width, height a depth jsou nepovinne, nejsou-li uvedeny, pdfTeX
vezme "prirozenou velikost obrazku", coz muze nekdy cinit problemy.
Je-li uveden jen jeden z nich, zachovava se pomer stran, jsou-li
uvedeny oba, obrazek se deformuje. Ve verzich 0.12 nebylo filename v
{} zavorkach ale jen samostatne.

pdfTeX akceptuje nasledujici formaty: PNG (vhodne pro bezeztratovou
kompresi), JPG (vhodne pro fotografie) a PDF (vhodne pro vektorovou
grafiku) - coz je presne to, co chcete.

Pripadne dalsi problemy rad zodpovim.

Jiri