trochu slozitejsi zlomek

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 22 15:42:54 CET 1999

On Mon, 22 Mar 1999, Pavel Kroca wrote:

> [...]
> vytvorit tuhletu strukturu (pripadne i slozitejsi):
>
> mtext       mtext
> ----- mtext ----- mtext
> mtext       mtext
> ----------------------- mtext
> mtext mtext mtext mtext
> ----------------------- mtext
> mtext mtext mtext mtext
>
> a to tak aby:
> -- cara byla vertikalne vycentrovana vzhledem k mtextu napravo
> -- byla stejne dlouha jako ten delsi z mtextu nad/pod ni
> mtext je text v $ $.
> budu rad pokud mi nekdo poradi at uz v TeXu nebo LaTeXu(radsi)

Zde je namet na LaTeXove reseni:

Jako slozeny zlomek by to slo s pouzitim \frac, mozna kvuli velikosti
fontu by bylo treba v citateli i jmenovateli zapnout \displaystyle. Da se
to taky resit jako tabulka, pricemz vodorovne cary, ktere nejdou pres
celou tabulku, se delaji pomoci \cline. Text sice nelze psat vedle \cline,
ale da se vlozit do horni radky a posunout dolu pomoci
\raisebox{posun}[0mm][0mm]{text}, pricemz posun je nutno vyexperimentovat
a nejlepsi je uvadet ho v jednotkach ex (pak se to nerozhodi pri zmene
velikosti fontu).

> --
> Yacht <yacht at seznam.cz>

Zdenek Wagner