\deleteenvironment --- Re: opak \def

Richard Kralovic kralovic at gjh.sk
Tue Mar 16 12:33:38 CET 1999

> Problem je pouze v tom, ze podle LaTeXu je makro, ktere expanduje
> na \relax nedefinovane, coz proste neni pravda. Vysledek LaTeXovskeho
> testu je tedy verohodny podstatne mene nez \ifx\makro\undefined.
>
> S pozdravem
> Antonin Strejc

Pokial LaTeX bude pouzivat syntax typu \begin{environment} (teda bude
nacitavat meno prikazu ako parameter nejakeho makra), pouzitiu \csname
environment\endcsname sa asi nevyhne. A ak je \environment nedefinovane,
TeX expanduje \csname environment\endcsname ako \relax. Vysledok testu
\expandafter\ifx\csname environment\endcsname\undefined ano \else nie \fi
je teda vzdy nie (ak je \undefined nedefinovane). Preto si myslim, ze LaTeX
pri zistovani, ci je \csname environment\endcsname nedefinovane, nema inu
moznost, ako porovnavat ho na zhodnost s \relax.

	S pozdravom
		Riso Kralovic