gzip a obrazku v LaTeXu

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Fri Mar 12 18:34:54 CET 1999

zyka at waltz.felk.cvut.cz (Vit Zyka;phd student) writes:

> Mame instalaci web2c 7.2 na linuxu. Pokusil jsem se zprovoznit nacitani
> gzipovanych .eps obrazku v LaTeXu tak, aby gunzip volany z dvips nasel
> cestu ke grafickemu souboru vsude tam, kde jej hleda tex, tj. nastavil
> jsem v dvips.def
>
>   \@namedef{Gin at rule@.eps.gz}#1{{eps}{.eps.bb}%
>     {`gunzip -c `kpsewhich -n latex tex #1`}}
>
> atd. TeXuje se OK, ale dvips oblasi na kazdy, takto vlozeny, obrazek
>
>   <gunzip -c `kpsewhich -n latex tex KSclassRt.eps.gz`>gunzip: compressed
>   data not read from a terminal. Use -f to force decompression.
>   For help, type: gunzip -h

Nepredpokladam, ze tuto vlastnost budu nekdy potrebovat, ale ze
zvedavosti jsem zkusil zjistit, jak to funguje. Nakonec jsem zjistil,
ze cela problematika je popsana v dokumentu
/usr/share/texmf/doc/latex/graphics/epslatex.ps. Domnivam se ale, ze
tam uvadena syntaxe

kpsewhich -n latex tex obr.ps.gz

neni v poradku v pripade kpseawhich verze 3.2 (soucast tetex-0.9cs-7),
nebot tento prikaz volbu -n nezna (s toto volbou skonci na core dump).
Neni-li tato volba specifikovana, funguje latex i dvips, viz
nasledujici priklad:

\documentclass[10pt]{article}
\usepackage{graphics}
\begin{document}
\begin{figure}
  \begin{center}
    \DeclareGraphicsRule{.eps.gz}{eps}{.eps.bb}{`gunzip -c `kpsewhich #1`}
    \resizebox{5cm}{!}{\includegraphics{obr.eps.gz}}
  \end{center}
  \caption{Obrazek}
  \label{fig:obr}
\end{figure}
\end{document}

$ cslatex t3
(/usr/share/texmf/tex/latex/graphics/input/dvips.def)) (t3.aux)
<`gunzip -c `kpsewhich obr.eps.gz`> [1] (t3.aux) )
Output written on t3.dvi (1 page, 540 bytes).

$ dvips -o t3.ps t3.dvi
This is dvips(k) 5.82 Copyright 1998 Radical Eye Software (www.radicaleye.com)
' TeX output 1999.03.12:1748' -> t3.ps
<texc.pro><special.pro>. [1<gunzip -c `kpsewhich obr.eps.gz`>]

Ve vyslednem t3.ps se obrazek nachazi. Vsiml jsem si, ze xdvi obrazek
nezobrazi. Nezkoumal jsem proc. V defaultni konfiguraci (bez
\DeclareGraphicsRule) komprimovane obrazky (.eps.gz) xdvi normalne
zobrazuje.

Shrnuto: u novych distribuci LaTeXu je potreba volat kpsewhich s jinou
volbou.

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR