dotaz ke \strut

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Fri Jun 11 11:38:15 CEST 1999

> kde Knuth vzal cisla 3.5pt a 8.5pt pri definovani \strutbox. Je mi jasne
> ze soucet (12pt) je roven \baselineskip a \strut se pouziva jako podpera
> pri ruznych prilezitostech. Jsou ta cisla odvozena z vlastnosti 10ti
> stupnoveho pisma a jeho radkoveho rozpalu? (proc zrovna takhle).

Pokud to neni v TeXbooku (tipoval bych ten appendix, kde popisuje casti
plainu), pak jediny clovek, ktery na to muze odpovedet, neni prihlasen
v tomto diskusnim listu.

> Nebo jinak se zeptam. Jake konstanty mam volit pro sazbu 12pt pismo a
> rozpalu 14pt, postaci linearni prepocet ?

Asi bych volil tak, ze bych si zmeril \hbox{\'Ay} (mozna jen Ay) a rozdil
mezi \baselineskip a souctem vysky a hloubky tohoto boxu rozdelil na polovinu,
tu pak pricetl k vysce i hloubce. To bych delal, kdybych na to chtel jit
vedecky. Ve skutecnosti pokud potrebuju nejakou analogii \strut do tabulek,
delam to od oka.

                                                          Michal Kubecek