Jak udelat ... ? - dotaz zacatecnika

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Jul 20 11:32:18 CEST 1999

> Dobry den,
>
>  muzete mi, prosim, nekdo poradit se zrejme zakladnimi vecmi ?
>
> Pouzivam cslatex.
> Prvni dotaz se tyka fontu. V instalaci, kterou mam
> chybi ceske fonty pro dolni a horni indexy. Konkretne chybi ceske
> fonty v cmmi6, cmmi8 a cmmi10. Jakym zpusobem tyto fonty ziskam a
> dodam do instalace ?

Zadne takove fonty neexistuji. Fonty cmmi* jsou specielni fonty pro
matematiku. Pokud potrebujete v indexu ale i kdekoliv v matematice
ceske znaky, musite je vzit z jineho fontu. Predpokladam, ze ve Vasi
instalaci jsou csr* fonty. Pak staci napsat napr.
$A_{\mbox{cesky text}}$ a index bude mit ceske znaky.
Ceske znaky v matematice bezne nepotrebujete a pokud by se Vam obdobny
symbol vyskytoval casto, je rozumne si nadefinovat nejake makro (zkratku).

> Druhy dotaz se tyka popisku obrazku. Mam obrazek v ps, ktery vkladam
> do textu. Lze nejakym zpusobem "svazat" s timto obrazkem popisek ?

To jde ruznymi zpusoby. V okoli figure k tomu slouzi prikaz \caption,
ktery pak umoznuje snadno udelat i symbolicky odkaz na cislo obrazku
pomoci \label. Najdete to v kazdem manualu latexu, napr. od p. Rybicky.

Zdravi
       Jaromir Kuben