Prusvitky a/nebo promitani z pocitace?

Hlavac Vaclav hlavac at vision.felk.cvut.cz
Wed Jul 14 08:44:51 CEST 1999

Mili LaTeXovsti carodejove,

LaTeX pouzivam hojne k velke spokojenosti vice nez deset let. Ted
jsem narazil na 2 obecnejsi ulohy, se kterymi si neumim v LaTeX2e
poradit sam a ani s pomoci LaTeXovskych carodeju v mem
nejblizsim okoli. Proto jsem se na chvili prihlasil do vasi konference a
prosim vas o radu. Mym prvnim trapenim je dobry .cls pro prusvitky
na zpetny projektor a druhym je zpusob, jak vytvorit v LaTeXu
prezentaci a promitat ji z pocitace (hledam kvalitnejsi analogii Power
Pointu).

Pripravuji ted zvanou prednasku na konferenci, na ktere mi velmi
zalezi, rad bych ji delal v LaTeXu a kombinoval v ni promitani
prusvitek s promitanim s pocitace vcetne sekvenci pohyblivych
obrazku. To me primelo k zamysleni, zda nejsem zabednenec a
nepouzivam zbytecne zastarale nastroje.

Formuluji moje touhy poporade.

A. CLASS PRO PRUSVITKY ?

Dosud pouzivam seminar.cls a pro vtahovani PostScriptovych
obrazku standardni \includegraphics. Jsem pomerne spokojen, ale
na konferencich jsem videl prusvitky, ktere byly pripraveny v LaTeXu
a zdaly se mi mnohem lepsi nez si dovedu predstavit, ze v
seminar.cls lze udelat. Je lepsi .cls ci jiny zpusob, jak v LaTeXu
pripravovat prusvitky?

B. JAK PRIPRAVIT DOKUMENT K POCITACOVE PREZENTACI ?

Hledam nastroj, ktery by predcil Microsoft Power Point funkcnosti
(napr. sazba matematickych vzorcu je hrozna), a podklady pro nej by
bylo mozne pripravovat v LaTeXu. Pokud by fungoval na vice SW
platformach nez Microsoft Windows bylo by to vitano. Pri promitani z
pocitace by mela byt moznost hyperlinkovych odskoku a promitani
sekvenci rastrovych obrazku.

V mem okoli je mluvi o dvou moznostech: (1) Vytvorit pomoci
LaTeX2html stranky a ty prohlizet pomoci NetScape ci jinym
kukatkem. (2) Pouzit pdfTeX a prohlizet pomoci Acrobat (zde jsou
pry problemy s obrazky).

Prosim vas tedy, experti, o radu.

Diky
Vasek Hlavac

Vasek Hlavac, Professor
Head of the Center for Machine Perception
Czech Technical University
Faculty of Electrical Engineering, Department of Cybernetics
121 35 Prague 2, Karlovo namesti 13, Czech Republic
FAX +420 2 24357385,  phone +420 2 24357465
hlavac at vision.felk.cvut.cz, http://cmp.felk.cvut.cz