diskuse o csplainu a TCX tabulkach

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Jul 1 11:55:54 CEST 1999

On Wed, 30 Jun 1999, Mirka Misakova wrote:

> Sila TeXu ma byt v tom, ze se v nem napr. da vysazet multilingualni
> sbornik nejakych zbesilych textu, aniz by sazec byl polyglot. Nekdy si myslim,
> ze je to cele jen reklamni slogan pro quarkisty. ;-)

K tomu smeruje Babel. Pri sazbe dokumentu mam jednodusene 2 pripady:

1. chci superkvalitni sazbu a budu to zpracovavat pouze sam, vysledkem
budou filmy nebo pauzaky, ktere poslu do tiskarny. V tomto pripade mohu
pouzit vlastni styly, vlastni fonty, upraveny DVI ovladac atd. a je mi
jedno, ze ten dokument nikdo jiny nezpracuje

2. potrebuji sdilet dokument s nekym jinym na druhem konci sveta. Pak
musim trochu slevit s kvality a pouzivat jen ty styly a fonty, ktere vsude
ve svete maji. Je zrejme, ze CS-fonty se v zahranici nenajdou a pokud
nechceme skladat \v{c} apod. pomoci primitivu \accent, zbydou nam EC-fonty
nebo bezne fonty v kodovani T1

Je tedy predem zvazit, pro jake pouziti je dokument urcen, a podle toho
zvolit jednu z vyse uvedenych moznosti nebo neco mezi tim.

> -- Mirka Misakova

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/