slovnik

Petr Bazant bazant at ktf.cuni.cz
Sat Jan 16 10:10:48 CET 1999

Karel Mokry wrote:

> 1) Nemate zde nekdo zkusenosti se sazbou slovniku?
>    Mel by se sazet v Plainu, ale zajima mne jakekoliv reseni.
>
> 2) Protoze jde o slovnik arabsko-cesky, zajimalo by mne take, zda nekdo ma
>    zkusenosti s arabstinou v TeXu.  Mne se podarilo objevit pouze makra ArabTeX.
>
> Diky za kazdou radu.
> --
> jazyk at artax.karlin.mff.cuni.cz
> Karel.Mokry at usa.net

Dobry den.
Vydal jsem s Kalichem Hebrejsko-cesky slovnik,  dvouslopcova sazba,
makra v plainu vice mene vlastni, hebrejstina PostScript, cestnina  comp. mod.,
zlomeno pomoci xet-tex na  velmi nizernem PC.
Funguje ok, na pozadani poskytnu co budete chtit.
Dle mych zkusenosti neni problem s tim sehnat pismo nebo makro na sazbu.
Problem je v tom vytvorit takovy system zapisu, aby se napr tou hebrejstinou
dal skutecne napsat cely slovnik (tedy polovina). Pisu-li v asci editoru, pro TeX
nepredpokladam jiny, pak to vlastne znamena vytvorit system transliterace.
Ten mohu poskytnout jen pro hebrejstinu. Teoreticky by nemel byt problem udelat
to i pro arabstinu, lec tou nevladnu.
Zdar.
-pb-