pro kazde/existuje

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Feb 25 10:52:58 CET 1999

On Wed, 24 Feb 1999, Severin Posta 11/502 wrote:

> Dobry den, potreboval bych takovou blbost.
> Mam dvi file (zdroj tex nemam). V tom
> textu je pro kazde a existuje reprez.
> takovymi znaky, na ktere jsem alergicky,
> takovym v nahoru a v dolu. (Nikdy nevim,
> co je co.) Nemohl by mi nekdo, prosim,
> poradit, jak zmodifikovat dvi file,
> aby se misto techto znaku tiskly
> preskrtnute obracene a a obracene e?

Mely by fungovat nasledujici kroky:

1. Zjistete, jake znaky a z jakeho fontu Vam vadi.

2. Programem tftopl prevedte prislusny tfm do lidsky citelne podoby
(property list).

3. Najdete v DVI prislusne jmeno fontu a nahradte je jinym (nejpohodlnejsi
je zachovani poctu znaku, abyste nemusel prepocitavat odkazy). Jmeno je v
DVI presne dvakrat. Uvedomte si, ze DVI je binarni soubor, takze bezne
textove editory v tom mohou nadelat zmatek.

4. Vytvorte si font s nahradnimi znaky. Ty musi mit stejne rozmery, jako
znaky puvodni, jinak se Vam text rozhazi. Muzete je take vytvorit
virtualne z jiz existujicich znaku.

5. Udelejte si VPL, jehoz zakladem bude jiz vyse zmineny "property list" a
misto nezadoucich znaku vlozite sve nahrady. Z neho pak programem vptovf
udelate soubory tfm a vf. Ty pak vlozite do adresaru, kde dvi ovladace
ctou metricke informace a virtualni fonty. Vice o tomto kroku napsal Petr
Olsak v knize Typograficky system TeX a v dokumentaci programu A2AC
(http://math.feld.cvut.cz/olsak/).

Takto upraveny DVI lze jiz primo tisknout. Pokud ovsem Vas dvi ovladac
nezna virtualni fonty nebo chcete DVI nekomu predat, pouzijte dvicopy,
cimz se virtualni fonty nahradi skutecnymi.

> Predem dekuji, s.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/