mat. vyraz v obrazku

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Tue Feb 23 21:42:49 CET 1999

chalmo at fmph.uniba.sk (Pavel Chalmoviansky) writes:

> potreboval by som navod, ako do obrazku, ktory som nakreslil v xfig vlozit
> nejake matematicke vyrazy. Obrazok, ktory som kreslil pojde do TeX/LaTeX
> dokumentu.

O moznostech xfigu ve vztahu k LaTeXu jsem se kdysi docetl v manualu k
LyXu (ve starsi verzi je to kap. 4.3.2 "XFig and LyX"). Jsou tam
navrzeny 3 metody. Popisi posledni z nich, protoze se mi zda zajimava.

Textove retezce si v xfigu oznacite atributem "special" (polozka
"Special flag", pripadne si xfig spustite s volbou -specialtext).
Vzorce pak v xfigu pisete klasickym LaTeXovym stylem, napr.
$\sqrt{a^2+b^2}$.  Obrazek vyexportujete jako "Combined PS/LaTeX both
parts". Tim se vytvori 2 soubory: LaTeXovy (napr. obr1.pstex_t), ktery
obsahuje texty, a PostScriptovy (obr1.pstex), ktery obsahuje zbytek.
Do sveho dokumentu pak obrazek vlozite prikazem "\input
obr1.pstex_t". Tot vse. Tato metoda ma nevyhodu, ze obrazek je potreba
navrhnout ve spravne velikosti. Vyhodou je, ze mohou byt pouzity
stejne fonty jako v LaTeXu.

Zajimave informace o xfig-u se daji najit na
http://dv.go.dlr.de/pdinfo_dv/xfig_Doc/html/

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR