cestina v CSLaTeXu

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Feb 23 11:23:07 CET 1999

On Mon, 22 Feb 1999, Josef Tkadlec wrote:

> [...]
> "\lefthyphenmin" ani "\righthyphenmin" zda se nepomuze, nepomaha ani pouziti
> "\hyphenation". Zabralo pouze pouziti "\-", coz je ale v mem pripade
> nevyhovujici.
>
> 2. Potrebuji ulozit sirku boxu s ceskym textem. Prikaz "\settowidth" vsak v
> hlavicce ceske znaky ignoruje, podle mych predstav funguje az za
> "\begin{document}". Lze nejak zaridit (napr. prepnutim jazyka), aby to
> spravne fungovalo i v hlavicce? (Podobne pro "\hyphenation".) Z logiky veci
> i vzhledem k pouziti jednoho "styloveho" souboru pro vice dokumentu by to

Nastaveni jazyka probehne az za \begin{document}. Vse, co delate drive,
plati tudiz pro US English. Pokud skutecne chcete mit takova zmeny ve
stylovem souboru (chapu, ze to je casto vhodne), pak bych doporucil pouzit
\AtBeginDocument.

Pokud by se jazyk prepinal hned v preambuli, vedlo by to k potizim. Kdyz
totiz pouzijete \usepackage[split]{czech}, aby se slova obsahujici
spojovnik delila podle ceskych pravidel, pak nemuzete pouzivat znak "-"
pro oznacovani zapornych cisel. To se ovsem ve stylovych souborech casto
pouziva a nasel byste spoustu podivnych chybovych hlaseni ve stylech,
ktere se natahuji pozdeji nez czech.sty. Pouzite reseni je tedy mensi zlo.

BTW: pokud to tam jeste neni, nemelo by se neco v tom smyslu pripsat do
FAQ? Jsem ochoten to formulovat a pridat odzkousena reseni.

> S pozdravem
> Josef Tkadlec

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/