Jak otocit text + existuje PS2PDF/PS2HTML?

Robert Wolf wolfro00 at pf.jcu.cz
Fri Feb 19 14:28:23 CET 1999

Dobry den,
chtel bych si delat obsay na CD. Vim, ze to tu jiz bylo a take jsem si prosel
prizpevky, ale odpoved jsem nenasel.

Pokud polozite obal CD na stul tak, ze se tento obal bude otvirat nahoru, tak
byste meli mit OBA napisy po stranach obalu NAHORU. Pokud se to ma ale
vytisknout v jednom kuse, znamena to, ze jeden text musi byt otocen o 180
stupnu. A zde je ten problem. Neprisel jsem na to, jak TeX donutit, aby otocil
nejakou vetu. V PostScriptu by to bylo jednoduche a zatim je to take pro me
jedine reseni. Ale zajima me, zda je nejaka JEDNODUCHA moznost (nekolik
maker), jak obratit text o X stupnu.

Dalsi dotaz se tyka konverze. Pouzivam CSTeX pro DOS (emTeX). Vysledky mam v
DVI, ktere muzu konvertovat do PS. Chtel bych vysledek ale konvertovat jeste
do dalsich formatu. Nasel jsem nejake latex2html(potrebuje
Linux+GhostScript+jeste neco=slozite na rozbehnuti), tex2rtf (umi jenom TeX a
neumi cestinu - aspon se mi to nepovedlo), TtH (tex2html pro DOS, chodil
dobre, konvertoval latex az na \chapter apod. TOC, odkazy atd. a musel jsem
provest konverzi PClatin2 do CP1250[to tolik nevadi]). Chtel jsem se zeptat,
jestli neexistuje neco jako PS2PDF do PDF z PS. Vim, ze CTAN je celkem velky,
ale hledat to je obtizne (obvykle se to schovava uplne nekde jinde, nez bych
to cekal). Ptam se na konvertor, protoze bych nerad kompiloval nejaky pdfTeX
apod.

Diky za odpovedi.

Wolf.