Prilklady a overstrike

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Dec 22 10:38:13 CET 1999

On Wed, 22 Dec 1999, Marketa Ceplova wrote:

> Dobry den,
>
> sna¾ím se pøemluvit man¾elku, aby napsala svoji diplomku v LaTeXu
> misto ve Wordu a chtel jsem se zeptat na dve nasledujici veci v
> LaTeXu:
>
> - jak udelat takove ty cislovane priklady (jako rovnice, ale obsahem
> neni rovnice ale normalni text -- ta diplomka bude o lingvistice takze
> je potreba spousta prikladu cislovanych vet)?

Pokud by to byl vzdy jednoradkovy text, pak nejjednodussi (ac ne uplne
ciste) reseni je pouzit matematickou rovnici a text dat do \mbox{...}.
Muzete si ovsem udelat vlastni makro a poucit se treba z TeXbook naruby
nebo zkusit prostredi theorem (je na to take nejaky rozsirujici styl,
ktery umozni snadnejsi predefinovani).

> - jak udelat preskrtnuty text (totiz tematem jsou elipsy, cili vypustky,
> takze je potreba oznacit to vypustene)?

Podivejte se na ulem.sty, ten by to mel resit pomerne slusne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/