Siroke vzorce a sazba do dvou sloupcu

Hruby Vladimir xhruby05 at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Dec 9 10:18:53 CET 1999

On 9 Dec 1999, Jan Prikryl wrote:

> Dobry den,
>
> mam clanek, jez musim vysazet ve dvousloupcove sazbe do predepsaneho
> stylu jakehosi casopisu. V tom clanku se ovsem vyskytuje par
> maticovych vztahu, v nichz jsou ty matice delsi, nez je pripustna
> sirka sloupce (celkove jsou ty rovnice zhruba pres sirku obou sloupcu,
> ale to jeste s tezkym srdcem rozdelim na dva radky).
>
> Vedel by nektery z pritomnych odborniku na sazbu matematiky, jak se
> takovehle situace obvykle resi? Jedine, co mne napadlo, bylo "vyhodit"
> takovehle rovnice vzdycky na zacatek nebo konec stranky a sazet je
> [...]

Nejsem sice odbornik na sazbu matematiky, ale mozna by pomohlo
prerusovane pouziti makra: multicol
\usepackage{multicol}
\begin{multicol}{2}
    text do dvou sloupcu
\end{multicols}          % Proste preruste dvousloupcovou sazbu
    velka matice         % ted by se melo sazet na jeden sloupec
\begin{multicol}{2}      % opet zacnete sazet na dva sloupce
    opet text do dvou sloupcu
\end{multicol}
Nevim jestli je to to reseni ktere prave hledate. Nebo muzete stylove
"zabalit" matici do prikazu:

\begin{multicol}{1}
    velka matice
\end{multicol}