Prezentacie (WAS: DVI -> obrazek)

Ing. Richard Balogh BALOGH at nov1.kar.elf.stuba.sk
Mon Dec 13 07:05:36 CET 1999

Dobry den,

na zaklade rady som vyskusal program convert z baliku ImageMagick
(sucast CD TeXLive). Najprv som v LaTeXu vyrobil celu prezentaciu,
pouzil som format stranky landcsape (podoba sa obrazovke, aj ked nie
celkom presne suhlasia pomery stran). Pomocou balika color sa da
dosiahnut aj prijemnejsia kombinacia ako cirne na bielom. Ja som
pouzil zlte na modrom, co ma podla mna priaznivejsi efekt na divakov.
Vysledny .ps subor som prekonvertoval:

convert +adjoin -rotate 90 -density 150x150 -geometry
640x480! folie.ps page%02d.gif

Vysledok je velmi povzbudivy. Cela prezentacia sa zmesti na jednu
disketu ( kazdy obr. ma iba cca 5-20kB) spolu s jednoduchym
prezeracom, takze nie som nijako odkazany na hostitela a jeho
moznosti. Kedze obrazky su uz nachystane v rozliseni premietacky
(640x480) je aj na pomalom laptope zobrazovanie velmi rychle. Mozem
len odporucit.

Problem je len v konvertovani samotnom. Trva to VELMI dlho (radovo
desiatky minut) a lepsie rozlisenie ako 150x150dpi som ani nemohol
vyskusat, pretoze program spotreboval viac ako 120MB volneho miesta
na disku i celych 320MB RAM a viac som nemal. Myslim, ze problem je
prave v tej zmene rozmerov z povodne 300x300dpi na 640x480. Mozno by
sa to dal nejako vhodne obist. Nevie niekto poradit?

Richard BALOGH