Umisteni obrazku na stranku

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Aug 30 14:09:38 CEST 1999

On Mon, 30 Aug 1999, KOHUTEK IVAN wrote:

> Zdravim,
>
> pred casom tu bola otazka na umiestnenie obrazkov do textu
> presne na to miesto, kde je obrazok vlozeny v zdrojovom texte.
>
> Je to sice proti duchu TeXu, ale ide to urobit pomocou balika

Tak prisne bych to nehodnotil... Je rada situaci, kdy obrazek nebo tabulka
musi byt na pevnem miste, ktere vymyslel grafik. Float v LaTeXu je vlastne
zjednoduseni prace pro autory, protoze nemusi pocitat misto pro obrazky a
tabulky a LaTeX to podle jistych parametru zaridi sam a vetsinou docela
dobre.

> here.sty tak, ze v prostredi figure sa pouzije prepinac H

here.sty, pokud vim, jiz nekolik let na CTAN neni. Tuto funkci ma nyni v
sobe float.sty (a take nejake dalsi moznosti). Ostatne, obrazky lze take
vkladat mimo prostredi figure, a pak jsou presne tam, kde je vlozite (ale
neutecou mimo stranku). V takovem pripade ovsem nefunguje makro \caption.
Lze to snadno obejit, popsal jsem to v LaTeXove kucharce, pokud se
nemylim, je to v poslednim cisle Zpravodaje z lonskeho roku.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/